Er ikke specielt interesseret i mad

8. august 2011

Alder:
7 mdr.

Er ikke specielt interesseret i mad

Kære Helen,

Tak for dine tidligere besvarelser.

Nu er B 7 måneder 1 uge gammel.
Fra at have vågnet omkring hveranden time natten igennem, sover han nu fra kl. 20-06.30 og vågner max 1-2 gange (oftest vågner han ikke) om natten for at få en sut. Det er jo helt fantastisk, men men...
Hertil kommer mit spørgsmål- bør jeg vække ham for at give ham bryst? Han spiser jo sådan set kun fra kl. 7- 19 i løbet af dagen - og jeg føler ikke at han spiser specielt meget pr. måltid.

Dagen lyder:

06.30 - vågner. Jeg er i tvivl om hvorvidt han skal have bryst her? For vil det ikke optage pladsen fra grøden? Men jeg vil jo også sikre mig at han får mælk nok.

07.30 Øllebrød, hirsegrød, havregrød (må jeg i øvrigt bruge rugflager i grøden?) med frugtmos topping. Vand af kop. Ammes herefter.

9.00 Sover i halvanden time ca.

12.00 frokost. Rugbrødshapser- suppleret med grøntsagsmos. Myseost i små hapser. Vand af kop. Jeg føler at han er kørt træt i grøntsagsmosen. Ofte går han helt i flitsbue efter 3 ...

Annonce

... mundfulde. Jeg er ved alle måltider meget opmærksom på at give ham noget i hånden som han kan gumle på.

13-13.30 Ammes og sover ca. 2 timer-2½ time

16.00 Anden type grød end til morgen og frugtmos topping. Appelsinbåde i hånden at gumle på. Myseost i så hapser. Jern og d-vitamin. Vand af kop. Ammes efter måltidet.

19.00 Grøntsagsmos med kylling eller fisk. Vand af kop. Evt. ammes én gang inden kl. 20.

20.00 Ammes og ligges i seng - sover til 06.30 uden at få bryst.

Når jeg laver flerkornsgrød til ham, tilsætter jeg, lidt grahamsmel, lidt mannagryn, lidt rugmel/rugflager og havre samt hirsegrød. Bliver det for meget gluten i grøden?

Ifølge livets bog er hans BMI dalet i løbet af de sidste par måneder - hvor meget skal vi lægge i det? Han var jo lille da han blev født, men voksede meget stærkt i starten. Han er helt vildt aktiv - begyndte at krype da han var 5 ½ måned gammel, kravler rigtigt nu og har rejst sig op i tremmesengen. Han er ellers en glad dreng.

Glæder mig til at høre fra dig ;-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder