Brev:
Er ikke specielt interesseret i mad
8. august 2011
Alder:
7 mdr.
Er ikke specielt interesseret i mad
Kære Helen,
Tak for dine tidligere besvarelser.
Nu er B 7 måneder 1 uge gammel.
Fra at have vågnet omkring hveranden time natten igennem, sover han nu fra kl. 20-06.30 og vågner max 1-2 gange (oftest vågner han ikke) om natten for at få en sut. Det er jo helt fantastisk, men men...
Hertil kommer mit spørgsmål- bør jeg vække ham for at give ham bryst? Han spiser jo sådan set kun fra kl. 7- 19 i løbet af dagen - og jeg føler ikke at han spiser specielt meget pr. måltid.
Dagen lyder:
06.30 - vågner. Jeg er i tvivl om hvorvidt han skal have bryst her? For vil det ikke optage pladsen fra grøden? Men jeg vil jo også sikre mig at han får mælk nok.
07.30 Øllebrød, hirsegrød, havregrød (må jeg i øvrigt bruge rugflager i grøden?) med frugtmos topping. Vand af kop. Ammes herefter.
9.00 Sover i halvanden time ca.
12.00 frokost. Rugbrødshapser- suppleret med grøntsagsmos. Myseost i små hapser. Vand af kop. Jeg føler at han er kørt træt i grøntsagsmosen. Ofte går han helt i flitsbue efter 3 mundfulde. Jeg er ved alle måltider meget opmærksom på at give ham noget i hånden som han kan gumle på.
13-13.30 Ammes og sover ca. 2 timer-2½ time
16.00 Anden type grød end til morgen og frugtmos topping. Appelsinbåde i hånden at gumle på. Myseost i så hapser. Jern og d-vitamin. Vand af kop. Ammes efter måltidet.
19.00 Grøntsagsmos med kylling eller fisk. Vand af kop. Evt. ammes én gang inden kl. 20.
20.00 Ammes og ligges i seng - sover til 06.30 uden at få bryst.
Når jeg laver flerkornsgrød til ham, tilsætter jeg, lidt grahamsmel, lidt mannagryn, lidt rugmel/rugflager og havre samt hirsegrød. Bliver det for meget gluten i grøden?
Ifølge livets bog er hans BMI dalet i løbet af de sidste par måneder - hvor meget skal vi lægge i det? Han var jo lille da han blev født, men voksede meget stærkt i starten. Han er helt vildt aktiv - begyndte at krype da han var 5 ½ måned gammel, kravler rigtigt nu og har rejst sig op i tremmesengen. Han er ellers en glad dreng.
Glæder mig til at høre fra dig ;-)